we never stop waiting for something..

idag har varit ännu en hård pluggdag hos pappa. även om det är förjävligt jobbigt, så tycker jag ändå det är både roligt och spännande. dessutom så försöker jag tänka positivt, för varje ny sak jag lär mig, ger det kanske mig några extra poäng på proven. och jag är i stort behov av dom!!

att åka från sthlm är alltid jobbigt. just det där att behöva säga hejdå.

men när jag kom hem så möttes jag av en väldigt positiv överaskning! öppnade min post och där låg csn bidrag på 2700 kr + bidrag från tidigare månader på 6100 kr!!!! och inte nog med det! jag har även blivit beviljad att få bostadsbidrag, 400 kr i månaden!! dvs, 9100 kr bara sådär, hallelulejah!

efter lite glädjeskutt i köket var jag tvungen att springa ner på ica och köpa hundmat. dom brukar alltid beställa in 7 kg påsar (bara till mig, för jag bett om det väldigt snällt). sen när jag kom ner har det blivit fel i deras leverans, så då gav dom mig en påse på 1 kg och sa att vi fick lösa mellanskillanden när stora påsen kommit. hur personligt får det bli? i sthlm skulle dom aldrig låta någon gå ut ur affären med en vara som dom ej betalt för. = jag gillar småstäder!

Så vad har vi lärt oss av detta inlägg?
- man måste se ngt positivt i allt jobbigt.
- efter regn kommer solsken
- det är mer familjärt i småstäder, vilket vi gillar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0