you and me. bye.

Idag var jag i djuraffären för att klippa Billys klor. Boscos är inga problem, men Billy är rent utav sagt ett helvete. Mattias har klippt klor på alla möjliga hundar, men ingen slår Billy.

Hur som helst, när jag kom in till djuraffären fick dom sätta på Billy munkorg, och sen brottade dom ner honom i ett bestämt grepp. Snutten bara låg och tjöt. Det gjorde så ont i mig. Som tur var så var hon som klippte klorna jättejätteduktig! (haha även om hennes kollega fick hjälpa till för att hålla i honom)

Men det som var väldigt intressant var att efter hon var klar, så berättade hon att det är inte för själva klo-klippningen han blir så arg över, utan det är att han behöver vara i underläge. Dvs. hon sa att om man inte vänjer bort det här beteendet kommer han bli fruktansvärd när han blir äldre. Det är ingen hund att leka med..

Så hon lärde mig greppet hur jag ska brotta ner honom (testade så fort jag kom hem och det gick jättebra!!) och sen ska Bosco få sätta sig bredvid så Billy förstår att han har lägst rang i familjen.

Hon lärde mig även hur jag rycker päls från honom, vilket är perfekt för då fäller han inte likamycket. Åh vilken klippa hon var!


duschade mina sötisar när jag kom hem



Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha snutten då! Bra att du visar vem som bestämmer!

2011-02-28 @ 18:55:41
Postat av: Anonym

Ha, ha, va söt han e, han ser ut som han lyssnar på vad du har att säga :-)

2011-02-28 @ 21:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0